Dezordinea iti afecteaza atat cariera cat si sanatatea. Aceasta nu creeaza doar inconveniente de ordin estetic ci te afecteaza la un nivel mult mai profund. Vei avea parte de scaderea productivitatii dar si o influenta negativa asupra starii tale de sanatate. Vei vedea ca dezordinea iti va afecta profund calitatea vietii.
Dezordinea poate duce la scaderea productivitatii, la influenta negativa asupra starii de sanatate dar si la alterarea imaginii publice.
Iata ce efecte poate avea dezordinea in viata ta
Creste nivelul de cortizol
Mai multe studii realizate de cercetatori au demonstrat ca dezordinea, acumularea de obiecte in jur va creste nivelul de cortizol din organism. Acesta este un hormon care are un rol principal in producerea stersului. Un nivel ridicat de cortizol te va face mai vulnerabil la depresie, insomnia dar si tulburari mentale. Cortizolul poate produce si boli asociate cu stresul asa cum ar fi afectiunile cardiovascular sau diabetul.
Afecteaza performanta creierului
Dezordinea afecteaza si performanta creierului. Daca spatiul unde vei munci este un loc aglomerat cu multe obiecte creierul va fi atat de ocupat sa inregistreze toate lucrurile din jur astfel incat nu se va mai focalize pe activitatile care trebuie facute. Un birou dezorganizat va avea ca efect scaderea puterii de concentrare.
Scade productivitatea
Un loc de munca in care domneste dezordinea creeaza conditiile propice ca lucrurile importante precum un card, un dosar sau acte in format fizic sa se rataceasca.
Timpul pe care il vei petrece in timp ce cauti obiecte ratacite va insemna o scadere considerabila a productivitatii „Există date care indică faptul că timpul pierdut căutând obiecte rătăcite atinge o medie anuală de o săptămână de lucru pentru un angajat” a spus Marie Kondo in Magia. „În patru ani, aceasta înseamnă o lună întreagă. Doar în Statele Unite, atunci când această pierdere a productivității este convertită în bani, valoarea ei este estimată la 89 de miliarde de dolari anual” a mai spus aceasta.
Dezordinea din spatiul digital
Dezordinea nemateriala adica cea din spatiul digital are costuri foarte ridicate. Excesul de email-uri, fisiere sau conturi poate crea un adevarat haos online. Daca vei pierde parolele situatia va deveni si mai complicata.
Pierderea parolelor va duce cu siguranta la o productivitate redusa. Cu cat ai multa grija de fisierele tale cu atat va fi mai bine pentru tine si pentru calcultatorul tau. Ai sanse mai mari sa iti virusezi calculatorul daca nu vei avea grija de acesta.
Afecteaza imaginea publica
Dezordinea afecteaza atat sanatatea cat si productivitatea. Studiile realizate de-a lungul timpului au demonstrat faptul spatiul de la locul de munca trebuie sa fie cat mai bine ordonat astfel incat cei din jurul tau sa te considere o persoana ambitioasa, calma, inteligenta si muncitoare.
Daca vei avea un mediul curat si ordonat la locul de munca vei avea sanse mai mari sa fii promovata fata de colegii tai care traiesc in dezordine.
Persoanele care traiesc in dezordine sunt mult mai anxiosi si mai putin stresati. Cu siguranta nu vor avansa asa cum isi doresc la locul de munca.
Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.