Stresul este o parte a fiecarui job si se spune ca trebuie sa avem parte si de putin stres in viata noastra pentru a da ce este mai bun. In functie de job-ul pe care il ai, te expui la un anumit nivel de stres. Putem spune ca stresul este cauzat de anumite sarcini pe care le ai la serviciu: termene limita, nivelul de risc al deciziei tale, solicitarea psihica. In plus, un mediu de lucru ostil sau sefii prea impunatori iti poate creste nivelul de stres resimtit.
Femeile sunt primele care cad prada stresului si a solicitarii excesive, insa apeleaza la ajutor profesionist atunci cand este cazul. Cei mai multi dintre cei care care nu pot face fata stresului lucreaza la companii internationale, au o cariera in ascensiune si job-uri de middle management. Nivelul stresului este influentat si de perceptii subiective ale angajatului: cei care sunt perfectionisti si nu reusesc intotdeuna sa isi atinga target-ul, cei care au o stima de sine scazuta si care nu au incredere in propriile forte, cei care sunt foarte inchisi in sine si care nu pot stabili cu usurinta relatii cu colegii.
Cea mai stresanta “meserie” este cea de asigurator. Persoanele care lucreaza in domeniul asigurarii sunt supusi la un nivel de risc mai ridicat deoarece trebuie sa atingi target-ul pentru a-ti pastra locul de munca. A doua cea mai stresanta meserie este cea de pilot. Ne referim aici la pilotii curselor cu personal, care au in maini vietile a zeci de pasageri si orice miscare gresita se poate termina foarte prost.
Stresul ii afecteaza si pe cei din posturi de management, deoarece deciziile lor pot avea efecte negative asupra cresterii companiei. A patra cea mai stresanta meserie este cea de cadru medical. Vorbim aici de asistente, medici si chiar psihologi, care au un job foarte stresant: de a salva oameni.
Urmatorul loc revine celor care lucreaza in domeniul financiar, in banci sau contabilitate. Intreaga firma depinde de calculele matematice ale acestei persoane si este destul de grav daca se greseste o anumita cifra in documente. Al saselea loc se duce catre angajatii din domeniul juridic: avocati, judecatori, consilieri pe probleme juridice. Cunoasterea tuturor legilor este un lucru destul de greu de realizat, iar daca avocatul nu cunoaste legea din tara respectiva clientul poate avea probleme serioase.
Angajatii din call-center sunt si ei in top. Munca repetitiva si obositoare afecteaza pana la urma pe oricine. Se spune ca un angajat rezista la un astfel de job maxim 4-5 ani. Urmatorul loc este detinut de catre muncitorii din productie, chiar daca munca lor nu este una intelectuala, ci mai mult fizica. Acestia pot percepe un alt fel de stres, mai ales daca job-ul presupune un grad mare de risc si periculozitate.
Locul noua este ocupat de angajatii din front-desk, sau mai bine zis cei de la ghiseuri. Un job care presupune interactiunea cu zeci de clienti diferiti in fiecare zi poate deveni stresant la un moment dat, indiferent ca este vorba de sectorul privat sau cel de stat. de cele mai multe ori clientii care vin la ghiseu pleaca si ma nemultumiti si suparati decat au venit din cauza comportamentului angajatului de la ghiseu.
Ultimul loc este detinut de catre specialistii IT care trebuies sa fie foarte atenti la limbajul de programare folosit pentru ca acesta sa functioneze. In fiecare din cazurile de mai sus prezentate nivelul de stres este diferit, iar raspunsul oamenilor la stres este diferit. Criza economica din ultimii ani a crescut nivelul de stres general pentru fiecare domeniu in parte, afectand din ce in ce mai multi oameni.
Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.