Time management, sau altfel spun managementul timpului, consta intr-un set de reguli si principii care sa te ajute sa duci la bun sfarsit mai multe sarcini intr-un timp mai scurt. Timpul este un factor important de stres, deoarece suntem nevoiti sa terminam sarcini multiple in doar 8 ore, durata unei zile la birou.
Inainte de a trece insa la managementul timpului este bine sa te analizezi pe tine. Acum trebuie sa ne indreptam atentia asupra autodisciplinei si asupra regulilor care sa te ajute sa iti maximizezi timpul. Vei avea rezultate atat pe plan profesional, cat si in cadrul familiei. Chiar daca pare plictisitor, va trebui sa adopti o rutina zilnica de care sa te tii cat mai mult. Va trebui sa te trezesti si sa adormi la aceleasi ore pentru a te simti plin de energie. Fii atenta ce se intampla cu fiecare minut din viata ta de zi cu zi si noteaza toate activitatile acestea pe un carnetel. La sfarsitul de saptamana vezi care sunt activitatile care se repeta cel mai des si cat timp iti ia sa le indeplinesti. Acum ca stii ca scosul caineelui afara dureaza doar 15 minute de dimineata, iti poti planifica restul timpului mult mai bine.
Pentru un time management eficient este nevoie de rabdare si de autocontrol. Stabileste care sunt sarcinile importante si cele mai putin importante. De exemplu, daca in fiecare zi “pierzi” 30 minute la serviciu citind mail-urile personale, taie aceasta activitate de pe lista si incearca sa nu o mai repeti. Altfel, este posibil sa stai prea mult facand lucruri personale in timpul serviciului, iar sarcinile cu adevarat importante sa fie uitate. Tine minte ca time managementul are ca scop maximizarea eficientei tale ca angajat in cadrul firmei la care lucrezi.
Pentru a putea continua, vei avea nevoie sa iti stabilesti niste obiective: ce vrei sa realizezi la sfarsitul zilei, ce alte activitati ai mai vrea sa faci sau pana cand ai de gand sa termini acel proiect. Obiectivele ar trebui sa fie realiste, sa aiba un termen de finalizare apropiat (de exemplu nu iti propune sa renovezi camera de zi peste 4 luni, cautand de pe acum parchet sau mobilier) si sa iti aduca satisfactii. Stabilirea unor obiective care sa te motiveze sunt extraordinare deoarece acestea iti vor da puterea sa continui. Odata ce le-ai indeplinit, te vei simti mai bine, vei observa ca poti face fata stresului si ca termenele limita nu sunt o problema pentru tine.
Invata sa iti incadrezi activitatile zilnice intr-un tabel in functie de prioritatea ta. Daca ai ceva de facut care nu necesita neaparat atentia ta in acest moment si poate fi lasata pe mai tarziu fara a-ti afecta capacitatile profesionale, fa-o. Trebuie sa gasesti activitatile prioritare si sa le dedici timp suficient pentru a le termina. Nu pierde timpul cu sarcini neimportante sau care nu tin de postul tau. Limiteaza pe cat de mult pauzele dese si concentreaza-te cel putin 2 ore la rand asupra a ceea ce faci, inainte de a lua o pauza de maxim 10 minute. Pentru a fi eficient trebuie sa fii productiv, si nu poti fii productiv in timpul pauzelor.
Organizarea timpului este o metoda de a tine stresul departe de tine, asa ca tine cont de sfaturile noastre si vei simti cum ai rezultate mai bune. Constientizarea timpului si folosirea lui in mod corect te vor ajuta sa iti mentii energia de-a lungul zilei, ducand la capat toate treburile propuse. Oamenii care nu isi manageriaza timpul sunt mult mai stresati, se simt presati de catre sefi, simt ca nu au timp sa faca alte lucruri decat serviciul, simt ca nu mai au viata personala, iar la sfarsitul zilei sunt foarte obositi deoarece pe parcursul zilei nu s-au gandit decat cum sa-si termine treburile cat mai repede, neavand un plan bine conceput de acasa.
Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.