Slabeste cu dieta mediteraneana!

Dieta mediteraneana este foarte apreciata de nutritionisti, si ar trebui sa devina un stil de viata. Aceasta dieta este inspirata din alimentatia tarilor meditareene, precum Grecia, Italia sau Spania, deoarece locuitorii de acolo sunt multi mai sanatosi datorita alimentatiei foarte sanatoase.

Dieta poate fi tinuta de oricine, si este chiar indicata persoanelor cu un nivel ridicat al colesterolului sau cei care sufera de hipertensiune. Dieta este bazata in special pe legume, fructe, peste si cereale.

Sa vedem care sunt cele 8 grupe de alimente pe care le putem consuma:

  1. Fructe si legume. Cu cat mai proaspete cu atat mai bine, deoarece fructele si legumele reprezinta surse ideale de vitamine si nutrienti necesari organismului. Incearca sa incluzi aceasta categorie la fiecare masa pe care o iei. Dimineata poti consuma sucuri facute in casa sau fructe proaspete, la pranz poti manca o supa sau salata iar seara se transforma in garnituri.
  2. Nucile si semintele sunt o sursa naturala de grasimi necesare organismului. Sunt bogate in calorii, asa ca limiteaza-te la un singur pumn pe zi. Vei observa ca le poti consuma intre mese, daca ti-e foame si sunt foarte satioase. Ai grija insa sa le mananci crude, adica neprajite sau cu adaos de sare pe ele.
  3. Carne. Dieta mediteraneana se bazeaza pe consumarea carnurilor slabe, fara grasime sau care poate duce la cresterea nivelului de colesterol in sange. Asa ca elimina pe cat posibil carnea rosie si in locul acesteia consuma peste slab, carne de pui sau de curcan si fructe de mare.
  4. Cereale. Acestea sunt bogate in fibre si nutrienti, asa ca nu este bine sa le eliminam complet din alimentatia noastra. Poti manca paine, paste si cereale, insa ai grija sa contina cereale integrale, si in niciun caz faina alba.
  5. Ulei de masline. Este probabil baza acestei diete atat de sanatoase, deoarece uleiul de masline contine grasimi sanatoase fara de care organismul noastru nu ar putea functiona la capacitate maxima. Foloseste ulei de masline la orice: salate, carne, legume sau paste.
  6. Vinul. Un pahar pe zi de vin duce la o inima sanatoasa, asa ca de ce sa nu me relaxam seara cu un pahar de vin rosu? Daca nu iti place vinul rosu incearca macar sa mananci struguri rosii, care sunt foarte buni pentru organism.
  7. Produse lactate. Produsele lactate contin calciu, care este esential pentru corpul uman, asa ca incearca sa consumi in fiecare zi produse lactate. Alege-le pe cele dietetice, de preferinta cat mai simple, fara adaos de fructe deoarece contin mult zahar. Poti adauga in iaurtul simplu cateva bucati de fructe proaspete sau cereale si ai creat astfel un mic dejun delicios. Consuma si cateva oua pe saptamana, insa limiteaza-te la 3-4 deoarece sunt destul de bogate caloric.
  8. Condimente. Poti folosi orice fel de condimente, insa este indicat sa fie cat mai proaspete. Cumpara-le de la piata proaspete si lasa-le la uscat pentru a le putea folosi si mai tarziu.
CIteste si asta:  Dieta disociata cu care Irina Reisler a slabit 47 de kilograme!
Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *