Sfaturi care te ajuta sa dormi mai bine pe timpul noptii

Ce faci atunci cand somnul iti da batai de cap? Ei bine, foarte multe persoane au probleme serioase cu somnul. Incapacitatea de a adormi te poate seca de energie in urmatoare zi. Iti poti pierde concentrarea si poti dobandi o iritabilitate crescuta.  Vrei sa dormi mai bine pe timpul noptii? Citeste cele de mai jos pentru a avea parte de somnul pe care il doresti.

   Iata cum poti dormi mai bine noapte

Nu consuma cofeina tarziu

Cofeina are numeroae beneficii si este consumata de 90% din populatia Statelor Unite. Doar cu o singura doza de cofeina poti avea parte de o concentrare mai buna, de energie dar si de performanta sportiva.

Daca obisnuiesti sa consumi cofeina tarziu atunci aceasta va stimula sistemul nervos si va putea opri corpul din a se relaxa la venirea noptii. Mai mult de atat, in urma unui studiu s-a demonstrat cum consumul de cofeina cu pana la 6 ore inainte de culcare a inrautatit calitatea somnului.

CIteste si asta:  Cum avem grija de sanatatea ochilor?

Creste expunerea la lumina pe timpul zilei

Ritmul circadian este un ceas natural pe care corpul tau il detine si care masoara timpul. Creierul, corpul si hormonii te vor ajuta sa ramai treaz si ii transmit corpului tau cand este momentul sa doarma.  Lumina solara naturala te va ajuta sa mentii ritmul circadian sanatos. Acest lucru va imbunatati calitatea si durata somnului pe timp de noapte.

Redu expunerea la lumina albastra

Expunerea la lumina pe timpul noptii are un efect negativ. Acest lucru are loc datorita efectului asupra ritmului tau circadian, mai exact iti vei pacali creierul sa creada ca este inca zi si ca reduce in cele din urma hormonii precum melatonina care te vor ajuta sa te relaxezi si sa dormi mai adanc.

Este bine sa ai episoade scurte de somn pe timpul zilei

Episoadele scurte de somn sunt benefice, somnul lung pe timpul zile iti va afecta calitatea somnului noaptea. Daca obisnuiesti sa dormi destul de mult pe timpul zilei atunci s-ar putea sa ai probleme serioase odata cu venirea noptii.

CIteste si asta:  Tu sti cum sa iti palpezi sanii?

Incearca sa adormi si sa te trezesti la ore fixe

In momentul in care ai ore fixe cand te trezesti si cand adormi organismul tau se va invata cu asta.  Calitatea somnului va fi in mod vizibil mai imbunatatita si tu te vei trezi mult mai odihnit.

Nu bea alcool pe timpul noptii

Consumul de alcool pe timpul noptii iti va afecta negativ calitatea somnului dar si hormonii. Alcoolul cauzeaza si creste simptomele apneei in somn iar asta declanseaza sforaitul si tulburari ale somnului. In plus acesta modifica productia de melatonina nocturna iar asta joaca un rol esential in ritmul circadian al corpului tau.

Seteaza corect temperatura dormitorului

Temperatura corpului si cea a dormitorului iti va afecta calitatea somnului. Asa cum ai vazut pe timpul verii iti va fi foarte greu sa dormi bine deoarece este mult prea cald.

Nu manca pe timpul noptii

A manca pe timpul noptii iti va afecta negativ atat calitatea somnul cat si eliberarea naturala de HGH si melatonina.

CIteste si asta:  Metode de contraceptie naturala!
Distribuie si prietenilor

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *