Daca esti una dintre persoanele care au un job stresant si foarte multe sarcini de indeplinit de-a lungul zilei, va trebui sa ai multa rabdare si sa fii linistita pentru a duce la bun sfarsit inca o zi la serviciu. Pentru a-ti eficientiza timpul si energia trebuie sa tii cont de cateva sfaturi utile care te pot ajuta ca la sfarsitul zilei sa nu te simti atat de epuizata si stresata.
Fara intreruperi. Atunci cand lucrezi la ceva si trebuie sa termini incearca sa stai departe de telefonul mobil sau de laptop. Daca vei raspunde telefonului mobil, bineinteles in interes personal, te vei distrage de la ceea ce faceai si va trebui sa iti pui din nou gandurile in ordine de indata ce inchizi telefonul. De asemenea, incearca sa nu iti verifici mail-ul din 10 in 10 minute si inchide alte site-uri care te pot distrage, macar pana termini sarcina respectiva.
Fara multitasking. Nu este bine sa te concentrezi pe mai multe lucruri in acelasi timp deoarece risti sa consumi mai mult timp si energie astfel, decat daca le-ai face separat. Concentreaza-te doar pe un singur lucru si du-l pana la capat.
Intalniri. Intalnirile fata-n fata sunt cele mai productive, in special daca lucrezi in domeniul serviciilor si al vanzarilor. Insa, daca nu ai timp de intalniri, nu te duce. Mai bine redacteaza un mail si vorbeste cu clientul respectiv prin telefon decat sa irosesti 2 ore la o intalnire. Daca alegi totusi sa te intalnesti cu clientul respectiv nu amana intalnirea decat o data. A doua oara deja nu te va mai considera o persoana responsabila.
Pauze. Daca simti ca esti foarte obosita si te dor ochii cel mai bine este sa iei o pauza. Macar 10 minute la fiecare 2 ore de munca. Astfel, iti vei odihni si creierul si te vei putea concentra mai bine asupra urmatoarelor sarcini. Daca vei refuza sa iei pauze sperand ca vei termina mai repede treaba vei observa ca la sfarsitul zilei vei fi mult mai obosita si nervoasa, si este posibil sa stai si peste program pentru a-ti termina toate sarcinile.
Internet. Acceseaza internetul doar atunci cand ai nevoie, si nu pentru a-ti verifica profilul de facebook sau pentru a-ti citi mail-urile personale. Chiar daca nu iti dai seama, pierzi timp pretios pe internet pe diferite site-uri in loc sa termini sarcinile de pe ziua respectiva.
Prioritati. Este foarte important sa iti faci o lista a prioritatilor in fiecare zi. Adica sarcini care trebuiesc facute chiar atunci, care mai pot astepta sau grafice care pot fi predate si saptamana viitoare. Nu spun ca trebuie sa lasi totul pe ultima suta de metrii deoarece nu este bine, ci doar sa te ocupi in primul rand de sarcinile cele mai importante si care nu mai suporta deloc amanare.
Curatenie. Un birou curat si aranjat este ca o carte de vizita. Spune despre tine ca esti o persoana organizata, care rezista la stres si la indeplinirea sarcinilor zilnice. In plus, cu cat esti mai ordonata pe birou cu atat iti va fi mai usor sa gasesti orice iti trebuie. Pe un birou dezorganizat pierzi timp si sa-ti gasesti instrumentele de scris sau foi goale.
Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.