De ce e important sa luam micul dejun?

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, motiv pentru care trebuie sa fie compus din alimente care ofera energie. De asemenea, este masa care protejeaza de afectiuni gastrice, o masa suficient de satioasa incat sa inlocuiasca pranzul, desi trebuie sa se tina cont ca o astfel de abordare nu este o idee buna.

Specialistii de la biod.ro ofera mai multe informatii care sustin beneficiile aduse de un mic dejun intregului organism.

Un mic dejun care nu ingrasa ofera energia necesara pentru toata ziua

Micul dejun este cea mai importanta masa, pentru ca este servit dupa o perioada de repaus alimentar, cuprinsa intre 8 si 12 ore. Acesta trebuie sa fie suficient de bogat pentru a satisface toate nevoile energetice ale organismului aparute in prima parte a zilei – cu toate acestea specialistii in nutritie recomanda un mic dejun care nu ingrasa. Absenta micului dejun se manifesta prin stari de oboseala sau prin tulburari de concentrare.

Un mic dejun trebuie sa includa produse cu continut caloric mic, dar valoare nutritionala optima. Pe timpul noptii, zaharul din sange scade iar organele nu primesc suficient de multa energie pentru a functiona corect, astfel ca dimineata nivelul de concentrare poate fi redus. Dupa consumarea unui mic dejun cu o valoare nutritionala buna, energia va fi recuperata pentru a se mentine pe intreaga zi. In concluzie, un mic dejun optim imbunatateste concentrarea si memoria.

CIteste si asta:  Exercitii de tonifiere in piscina!

Masa de dimineata reduce riscul de aparitie a problemelor de sanatate

Micul dejun este cea mai mare oportunitate pentru obtinerea unui plus de sanatate, deoarece ofera nutrienti esentiali pentru buna functionare a intregului organism. Persoanele care sar peste micul dejun se confrunta cu un risc mai ridicat de probleme pe termen lung, in special daca urmeaza o dieta dezechilibrata.

mic dejunMicul dejun impiedica cresterea in greutate

Sunt mai multe persoane care sustin ca evitarea micului dejun ajuta de fapt la slabit, insa acesta este doar un mit. Toate studiile pe aceasta tema arata ca persoanele care nu mananca dimineata, intampina deficiente in ceea ce priveste controlul greutatii.

Un mic dejun eficient stimuleaza metabolismul

Un alt beneficiu important al micului dejun consta in faptul ca stimuleaza metabolismul. Consumul unui mic dejun copios de dimineata ajuta la accelerarea proceselor care ard calorii. Astfel, se evita depunerea grasimilor si cresterile majore in greutate. Astfel, se confirma faptul ca micul dejun stabilizeaza greutatea si nu o favorizeaza.

CIteste si asta:  Mentine-ti ochii frumosi si sanatosi cu ajutorul alimentatiei!

Persoanele care servesc micul dejun, mananca mai sanatos

Obiceiul de a servi micul dejun reprezinta cea mai buna solutie pentru un regim alimentar echilibrat. O persoana care respecta mesele zilei poate avea o dieta structurata cu mese la ore fixe.
Micul dejun reprezinta, de asemenea, o oportunitate pentru a consuma alimentele care lipsesc din dieta, cum ar fi fructele pe care unele persoane le consuma rar sau in cantitati insuficiente. Prin urmare, micul dejun este momentul optim pentru a servi aceste alimente, in aceasta masa putand fi incluse toate fructe si legume cu un continut bogat in vitamina C. Un mic dejun echilibrat nu doar ca nu ingrasa, ci ajuta organismul sa fie mereu in forma.

Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *