Cum ne mentinem greutatea ideala dupa cura!

Dupa o cura de slabire cel mai greu este mentinerea greutatii. Cele mai multe cure de slabire se bazeaza pe o schimbare drastica a alimentatiei, pe un aport scazut caloric sau chiar pe infometare, efectele fiind de scurta durata. Mentinerea greutatii dupa o astfel de cura este destul de dificila, mai ales ca multe persoane revin la stilul alimentar anterior curei, lucru foarte grav de altfel.

Pentru a ne pastra cat mai mult greutatea ideala, va trebui sa ne inarmam cu rabdare si perseverenta. O noua alimentatie, un stil de viata sanatos si practicarea unui sport ar trebui sa fie in capul listei daca vrem sa nu ne mai ingrasam dupa cura de slabire. Reginele.ro iti da cateva sfaturi despre cum poti sa-ti mentii greutatea cat mai mult timp.

Mananca de 3 ori pe zi. Chiar daca ti se pare mult, si tu nu vrei sa te ingrasi, tine cont ca mesele luate la aceleasi ore iti regleaza tranzitul si aportul de calorii necesare la fiecare masa. Micul dejun este cea mai importanta masa de-a lungul zilei, asa ca va trebui sa fie una sanatoasa. Alege fructe, lactate, oua sau cereale pentru un mic dejun gustos si copios. La pranz poti manca 200 g de carne cu garnitura de legume (niciodata cu cartofi), iar seara alege o salata.

CIteste si asta:  Tu stii sa dansezi Zumba?

Alimente interzise. In orice cura de slabire vei gasi alimente interzise, care vor trebui interzise chiar si dupa terminarea dietei. Incearca sa eviti, pe cat posibil, urmatoarele alimente: prajelile de orice tip, carnea grasa, painea si produsele de patiserie si cofetarie, dulciurile, chipsurile, bauturile carbogazoase, alcoolul, cafeaua, sucurile “naturale” care contin zahar adaugat, produsele fast-food sau produsele pregatite care se gasesc in comert. Alege sa mananci fructe si legume cat mai proaspete, lactate degresate, cereale integrale, carne slaba si sucuri facute in casa.

Sport. Sportul este foarte important in mentinerea greutatii deoarece ajuta la consumarea colariilor in exces, ola mentinerea unei inimi sanatoase si la fortificarea intregului organism. Fa miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi, si daca ai timp treci pe la sala de 3 ori pe saptamana.

Numarul caloriilor. Pentru femei numarul caloriile necesare zilnice este de 2000. Insa, pentru mentinerea greutatii poti consuma si 1.500 de calorii fara a avea niciun efect negativ asupra organismului. Gaseste o lista cu numarul caloriilor pentru fiecare aliment pe care il mananci si alcatuieste o dieta zilnica compusa din fructe, legume, proteine si fibre.

CIteste si asta:  Pericolele dependentei de zahar!

Portii mici. Atunci cand te asezi la masa nu trebuie sa umpli farfuria pentru ca apoi sa te chinui sa mananci tot. portiile prea mari sunt principala cauza a surplusului de grasime, asa ca nu exagera. Mai bine iti pui jumatate de portie, o mananci, astepti 10-15 minute si vezi daca iti mai este foame. De cele mai multe ori nu vei mai simti senzatia de foame, deoarece corpul tau doar ce a primit de mancare. La fel procedeaza si la restaurant. Chiar daca primesti o portie mai mare, mananca doar jumatate, iar restul cere-i ospatarului sa o puna la pachet si o poti savura a doua zi.

Monitorizare. Pentru a nu te trezi peste noapte cu 5kg in plus va trebui sa te cantaresti cam o data pe saptamana pentru a observa vreo schimbare a greutatii. Daca acul cantarului iti indica cu 1kg mai mult decat saptamana trecuta inseamna ca ai exagerat cu alimentatia interzisa. Saptamana asta va trebui sa fii si mai atenta la ce consumi.

CIteste si asta:  Motive pentru care ar trebui sa dansezi!
Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *