Creste-ti imunitatea cu ajutorul alimentatiei!

In sezonul rece avem nevoie de o imunitate de fier pentru a ne proteja impotriva racelilor, gripei sau a oricaror alti agenti patogeni. Si pentru ca sistemul nostru imunitar sa faca fata acestor microbi este necesar sa il protejam cu ajutorul alimentatiei. Haideti sa vedem care sunt cele mai importante alimente pe care trebuie sa le consumi atunci cand simti ca se apropie o raceala.

Usturoi. Este un antibiotic natural care contine alicina, excelenta in lupta cu infectiile si bacteriile. S-au facut studii referitoare la eficienta usturoiului si s-a constat ca persoanele care au consumat usturoi timp de 12 saptamani (cel putin o data la 3 zile) au racit mult mai rar decat cei care nu au consumat deloc. Mai mult, se pare ca usturoiul protejeaza si impotriva cancerului de stomac sau colorectal.

Ciupercile. Sunt considerate a fi alimente de baza atunci cand dorim o crestere a imunitatii. Consuma cat de des poti ciuperci deoarece cresc productia si efecienta anticorpilor care tin departe virusii si bacteriile.

CIteste si asta:  Sarcina peste 35 ani, mai complicata

Iaurtul. Acesta pastreaza tractul intestinal sanatos datorita probioticelor pe care le contin. Consuma cel putin un iaurt pe zi pentru a-ti fortifica imunitatea.

Cartofii dulci. Pe langa morcovi, dovleac sau pepene galben, si cartofii dulci contin betacaroten, esential pentru pielea noastra deoarece se transforma in vitamina A odata ajuns in organism. Pentru sanatatea pielii alege sa consumi betacaroten in fiecare zi.

Ovaz si orz. Aceste cereale contin beta-glucan, fibre cu proprietati antioxidante si antimicrobiene. Specialistii recomanda consumul de cereale zilnic deoarece stimuleaza imunitatea, cresc viteza de vindecare si ajuta antibioticele sa actioneze mai rapid.

Carne de vita. Aceasta este o sursa foarte bogata de zinc, care ajuta la formarea anticorpilor. Daca nu iti place carnea de vita incearca sa consumi alte alimente bogate in zinc precum lactate, carnea de porc, cereale.

Peste. Pestele si fructele de mare sunt bogate in seleniu, un alt mineral necesar organismului nostru.  Pestele gras contine si acizi grasi esentiali omega 3 care te ajuta in lupta cu inflamatiile sau afectiunile respiratorii.

CIteste si asta:  Ce este sarcina toxica?
Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *