De cele mai multe ori locul de munca este unul placut, sarcinile sunt usoare si te duci cu placere la serviciu. Insa nu pentru toata lumea este la fel. Oamenii percep diferit stresul in functie de personalitatea fiecaruia asa ca ce tie iti pare usor, altuia i se poate parea mai dificil. Daca nivelul de stres de la birou este mare ne putem confrunta cu probleme de genul oboselii, pierderea capacitatii de concentrare sau memorare si chiar scaderea performantelor.
Stresul in viata cotidiana este ceva normal, spun specialistii, insa acestia sunt ingrijorati in cazul in care persoanele respective nu fac fata presiunilor. Si pentru ca stresul poate avea consecinte atat asupra carierei, cat si asupra vietii de familie, este mai bine sa il evitam. Iata care sunt cele mai stresante situatii pe care le poti intalni la locul de munca:
- Termenele limita. Termenele limita de predare a unui proiect sau raport pot fi foarte stresante, mai ales daca angajatul nu si-a manageriat bine timpul si a ramas in urma. Fie ca lucrezi intr-o echipa la un proiect, fie ca o faci singur cel mai bine este sa ai gata proiectul cu cateva zile inainte de predare, pentru a scapa de presiunea si de stresul dat de termenul limita.
- Mai multi sefi. Exista cazuri in care un angajat raspunde in fata mai multor manageri. In momentul in care fiecare ii cere ceva angajatului, iar cerintele se intrepatrund, vin in acelasi timp sau se contrazic, angajatul va deveni foarte confuz si nu va sti exact cui sa raporteze mai intai si ce sa faca. De aceea intr-o organizatie angajutul trebuie sa ia contact doar cu un superior direct, cum ar fi un manager de echipa, care la randul lui raporteaza mai departe directorului de vanzari, de exemplu.
- Neintelegeri intre angajati. Ca in orice grup se pot ivi si probleme de acest gen. neintelegerile dintre doi sau mai multi angajati nu ii afecteaza numai pe acestia, care isi pot pierde concentrarea sau eficienta, ci si pentru cei din jurul lor, care pot resimti efectele negative ale unei neintelegeri.
- Camerele de inregistrat. Foarte multe companii au camere de luat vederi prin care isi supravegheaza angajatii. Prin natura umana suntem suspiciosi si nu ne place sa fim urmariti, iar gandul ca cineva ne urmareste fiecare miscare la serviciu poate fi un stres pentru unii dintre noi.
- Sarcini peste sarcini. In fisa fiecarui post sunt trecute o multime de responsabilitati si sarcini pe care le ai de indeplinit in calitate de angajator. Insa ce te faci cand sunt prea multe? Incerci sa le ordonezi in functie de prioritatea lor, de termenul limita si de timpul necesar pentru a duce la bun sfarsit toate sarcinile zilnice sau lunare. Cei care lasa sarcinile importante pe ultimul moment nu numai ca vor fi foarte stresati, ci se vor simti si frustrati ca nu au terminat atat de devreme ca si colegul, desi au avut acelasi volum de munca.
- Necunostinta de cauza. Adica atunci cand angajatul nu a fost instruit asupra lucrurilor pe care le are de facut sau nu este bine pregatit pentru activitatea pe care o desfasoara. Acest lucru se intampla de cele mai multe ori persoanelor care isi schimba brusc domeniul job-ului fara sa faca inainte o pregatire. Totusi, majoritatea companiilor isi instruiesc proaspetii angajati inainte de inceperea activitatii propriu-zise.
- Prelungirea programului de lucru. Acest lucru nu numai ca este stresant pentru oricine, insa este si foarte suparator. In mod normal, asa ceva nu ar trebui sa se intample si sa ai timp sa rezolvi toate sarcinile zilei. In cazul in care va trebui sa stai mai mult la serviciu seri la rand vei resimti asta imediat, vei deveni mult mai irascibila, mai obosita si fara chef de nimic.
Hartuirea si discriminarea. Intr-un colectiv in care este hartuita sau discriminata nu poti lucra la adevarata ta valoare. Cel mai bine este sa pleci de la acel job si sa iti cauti un altul, un loc in care sa fii respectata si multumita de tine si de cei din jurul tau.
Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.