5 combinatii alimentare de care sa te feresti!

Pentru un trup sanatos si o silueta de vis trebuie sa tinem cont de sfaturile specialistilor. Stim foarte bine ca exista anumite alimente pe care nu le putem combina (de exemplu cartofii prajiti cu carnea) daca vrem sa ne mentinem sanatosi. Iata care sunt cele mai periculoase combinatii de care trebuie sa ne ferim daca vrem sa nu suferim de obezitate, de probleme cardiace, diabet, tensiune arteriala sau colesterol.

  1. Fructele. Desi sunt delicioase, iar o salata de fructe poate fi o masa nemaipomenita, ai grija cum combini fructele. Incearca sa nu amesteci fructele dulci cu citricele deoarece fermenteaza diferit si este posibil sa te trezesti cu probleme de digestie sau ale stomacului. Nu consuma fructele la desert, ci mai degraba atunci cand vrei sa iei o gustare intre mese. Mai mult decat atat, specialistii ne avertizeaza asupra felurilor de mancare exotica, in care se combina carnea cu un sos pe baza de fructe. Se pare ca aceasta combinatie nu este tocmai pe placul stomacului nostru si nici a siluetei.
  2. Nu combina proteinele. De obicei nu este bine sa combini proteinele la aceeasi masa. Evita sa mananci oua cu sunca, carne cu lactate, branza cu oua sau nuci cu carne. Fiecare din aceste proteine se metabolizeaza intr-un timp diferit, iar in acest fel digestia este ingreunata. Alege mai degraba doar un tip de proteina la o masa.
  3. Nu combina carbohidratii. O combinatie foarte nereusita este cea in care mananci la aceeasi masa mai multe grupe de carbohidranti precum cartofi, orez, paine, paste sau biscuiti. Toate acestea contin zahar, care se va dovedi a fi calea sigura pentru cateva kilograme in plus.
  4. Nu combina proteinele cu carbohidratii. Asa cum vei vedea in majoritatea dietelor de slabire, niciodata nu vei avea la nicio masa vreo combinatie de carbohidrati si proteine. Renunta la carne cu cartofi sau orez, la ciupercile cu mamaliguta sau la ouale cu cartofi prajiti. Vei avea o digestie ingreunata si vei pune pe tine cateva kilograme. Cea mai buna alegere in cazul carnii sunt legumele proaspete sau la gratar.
  5. Nu combina carbohidratii cu grasimile saturate. Stim cat de mult ne place painea cu unt si cascaval, cerealele cu smantana, pastele cu smantana sau orezul cu lapte. Chiar daca sunt foarte gustoase, incearca sa renunti la ele pe cat posibil. Aceste combinatii se digera foarte greu si ingrasa.
CIteste si asta:  5 pasi sa te simti bine in pat

Chiar daca ai impresia ca nu ti-a mai ramas nimic de mancat, fii inventiva si gandeste-te la alte combinatii care sa fie pe placul tau, tinand cont evident de sfaturile de mai sus. Daca vrei sa tii dieta si sa slabesti cateva kilograme acestea trebuie sa fie regulile pe care sa iti bazezi alimentatie zilnica. Daca esti o pofticioasa si nu te poti abtine de la dulciuri, paste sau alte “greseli” alimentare, atunci alege-ti o zi din saptamana in care sa poti manca orice. Sase zile de dieta combinate cu o zi  in care iti poti satisface orice pofta ajuta la mentinerea sanatatii, a unui organism tanar si a unei siluete minunate.

Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *