10 trucuri pentru o tensiune arteriala scazuta!

Daca vrem sa fim sanatosi trebuie sa incepem cu inima. Astfel, trebuie sa mentinem o tensiune arteriala in limitele normale pentru a nu suferi de boli cardiovasculare, cea mai frecventa fiind hipertensiunea arteriala. Din fericire, ne putem controla tensiunea astfel incat aceasta sa nu depaseasca anumite valori (10-14 pentru maxima si 6-9 pentru minima). Sa vedem care sunt cele mai bune trucuri pentru o inima sanatoasa si o presiune arteriala propice.

  1. Fucte si legume. Un studiu a demonstrat ca subiectii care au consumat zilnic fructe si legume au fost cu 46% mai putin predispusi bolilor de inima, si implicit hipertensiunii. Fibrele continute de fructe si legume sunt alimente minune pentru inima ta.
  2. Consumul excesiv de sare duce la hipertensiune, de aceea este indicat sa mananci cu cat mai putina sare posibil. Daca ai deja hipertensiune, consuma cu o lingurita mai putina sare pe zi, iar in cateva saptamani vei avea o tensiune mult mai mica.
  3. Strugurii sunt probabil cele mai bune fructe pe care le poti incerca in special la sfarsitul verii. Alege strugurii negri, care au in compozitie anumite substante chimice care ajuta la dilatarea vaselor de sange si la scaderea tensiunii.
  4. Suplimente alimentare cu potasiu si vitamina C, calciu si magneziu. Vitamina C micsoreaza riscul de crestere a tensiunii arteriale, in timp ce potasiul ajuta la eliminarea sarii din organism (daca sarea este retinuta in organism, tensiunea arteriala va creste). Potasiul se gaseste in stare pura in fructe, legume, peste, nuci sau soia, iar vitamina C in citrice. Atat calciul cat si magneziul ajuta la stabilizarea unei presiuni arteriale la nivel normal.
  5. Pestele gras, precum somonul, macroul sau sardinele, este recomandat persoanelor cu predispozitie la hipertensiune (antecendente in familie). Consuma de cel putin 4 ori pe saptamana peste sau ia suplimente cu untura de peste zilnic.
  6. Alcoolul are un efect negativ asupra tensiunii arteriale, asa ca ar trebui sa te rezumi la maxim 1 pahar de bautura pe zi (asta in cazul in care bei zilnic). In special daca esti supraponderal sau ai alte probleme cardiovasculare, consumul de alcool trebuie sa fie cat mai mic.
  7. Un alt aliment minune este terciul de ovaz. Conform unui studiu, persoanele care au consumat zilnic 30 gr de terci de ovaz au avut o tensiune arteriala cu mult mai mica decat ceilalti participanti. Terciul de ovaz functioneaza indiferent de varsta, greutatea sau stilul de viata al pacientului.
  8. Si usturoiul este in capul listei in ceea ce priveste alimentele indicate in lupta impotriva hipertensiunii. Daca nu consumi zilnic usturoi alege sa iei suplimente alimentare cu usturoi, pe care le gasesti la orice farmacie naturista.
  9. Ciocolata neagra este un alt aliat de incredere. Alege o ciocolata cu minim 70% cacao si consuma zilnic cateva bucatele. Flavonoidele din compozitia acesteia duc la scaderea tensiunii si la combaterea hipertensiunii.
  10. Redu consumul de cafea daca vrei sa nu ai probleme cardiovasculare. Doua cesti de cafea pe zi sunt mai mult decat suficiente pentru oricine. Vei observa ca cu cat bei mai putina cafea, cu atat tensiunea ta se va incadra in limitele normale.
CIteste si asta:  Cum sa ne alegem pantofii? Sfaturi direct de la medici!
Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *