10 reguli de baza a regimului Okinawa!

Dieta de slabire si alimentatie sanatoasa Okinawa poarta numele unei insule japoneze. Se pare ca acolo sunt oamenii cei mai longevivi de pe planeta, si cu o rata scazuta a numarului de obezi, probleme cardiace, aparitia cancerului sau a osteoporozei. Dieta presupune doar respectarea a 10 reguli, simple, care te vor ajuta sa iti redobandesti sanantatea organismului. Sa vedem care sunt!

  1. Nu manca niciodata pana te simti satul, deoarece inseamna ca deja ai mancat prea mult la masa. Mananca incet, mestecand foarte bine dumicatul. Pentru a vedea daca te-ai saturat, fa o mica pauza de 5-10 minute si observa la sfarsit daca inca mai simti nevoia sa mananci. Idea de baza este ca semnalele transmise de stomac catre creier ajung mai greu, iar tu fara sa vrei mananci mai mult decat este necesar.
  2. Minim 5 portii de fructe si legume pe zi. Adica trebuie sa mananci fructe si legume la fiecare gustare si la fiecare masa. Poti alege orice fruct si leguma iti doresti, idea este sa fie cat mai proaspete. Vei abserva ca un mar este mult mai satios decat un sandwich sau decat un baton de ciocolata.
  3. Multe condimente. Inlocuieste sarea din alimentatie cu orice alt condiment: boia, piper, sofran, paprika, busuioc, etc. Foloseste la fiecare masa condimente pentru a da gust mancarii, deoarece acestea contin vitamine si minerale necesare organismului.
  4. Scade consumul proteinelor animale. Gata cu carnea de porc, cu micii sau cu carnatii, chiar si cei facuti in casa. Mananca doar carne foarte slaba, de pui sau de curcan, si destul de rar vita. Renunta si la mezelurile din comert, care nu sunt sanatoase pentru organism.
  5. Fara mult zahar. Chiar daca esti obisnuit cu un meniu compus din ciorba, felul 2 si desert, va trebui sa iti schimbi putin obiceiul. Ai voie sa mananci ceva dulce o data la 3-4 zile, si maxim 100 g de produs. Zaharul prelucrat care se gaseste in toate alimentele dulci din comert este inlocuit cu fructe proaspete.
  6. Consuma alimente sarace in calorii, dar bogate in proteine si minerale. Mai pe scurt fructe si legume, orez, lactate degresate sau oua.
  7. Introdu in meniu soia si cerealele integrale. Consuma la fiecare mic dejun o portie de cereale integrale care iti vor da energie pe parcursul zilei. Chiar daca nu gatesti in mod frecvent soia, incearca sa inlocuiesti produsele grase sau carnea grasa cu aceasta. Soia este un aliment minune, care ajuta si impotriva imbatranirii.
  8. Consuma peste de cel putin 3 ori pe saptamana. Indiferent ca alegi sa consumi somon, ton in conserva sau macrou, 3 portii pe saptamana sunt ideale pentru aportul de acizi grasi omega 3 esentiali pentru organism.
  9. Alcoolul se va consuma moderat, maxim 1 pahar de vin pe zi.
  10. Inlocuieste bauturile carbogazoase cu apa plata si ceai. Ceaiul verde, negru sau alb sunt adevarate leacuri pentru organismul nostru, atat de impovarat de actiunea radicalilor liberi si a toxinelor din mediu. Consuma cel putin 2l de apa sau ceai pe zi. Inainte de masa, pentru a te asigura ca nu mananci prea mult, bea o cana de apa. Vei observa ca senzatia de foame trece pentru ceva timp.
CIteste si asta:  Kangoo Jumps, cea mai saltareata modalitate de a scapa de kilogramele in plus!
Distribuie si prietenilor
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Intra pe www.newsin.ro pentru a gasi stiri de ultima ora din Romania si strainatate, care fac mult buzz in mediul online si offline.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *